Unit-unit CPAB
1) Unit Project Office (PO)
- Pelaksanaan dasar dan arahan dalam pengurusan projek.
- Penentuan dan pegurusan sumber manusia dalam pelaksanaan projek.
- Pelaporan dan pelaksanaan pengurusan amalan terbaik di dalam projek.
- Khidmat nasihat kepada Pengarah Negeri dan Pasukan perihal pengurusan projek.
- Pelaksanaan penilaian status kesihatan projek (PHC) dan intervensi.
- Cadangan pelan pemulihan terhadap projek mempunyai kelewatan melebihi 1 bulan.
- Pemantauan menerusi sistem SKALA di dalam semua pengurusan projek.
- Khidmat nasihat kepakaran dalam penjadualan program kerja kontraktor.
- Pelaporan dalam penilaian pretasi dan status projek persekutuan dan negeri.
- Menyelaras Mesyuarat Pemantauan Projek Lewat dan Sakit untuk semua projek persekutuan dan negeri.
- Penglibatan dalam semua aktiviti yang dianjurkan oleh Cawangan Perancangan Aset Bersepadu (CPAB)
- Melaksanakan/ menganjurkan kursus di peringkat negeri.
- Memproses Kad Hijau (CIDB).
- Melaksanakan Pemantauan Kursus.
- Memproses Latihan Industri.
- Menganjurkan Program Perkongsian Ilmu.
- Memastikan Bahagian/Daerah menggunapakai Dokumen SPB terkini.
- Merancang, menyelaras dan melaksanakan Audit Dalaman SPK ISO9001:2008
- Merancang, menyelaras dan melaksanakan Audit Dalaman SPKKP OHSAS 14001:2004.
- Menyelaras Audit SPKKP OHSAS 18001:2007 dan Audit SPAS ISO 14001:2004 daripada IPJKR.
- Menyelaras Audit KKP daripada IPJKR.
- Menyediakan Input Kajian Semula Pengurusan (KSP) kepada Daerah dan Bahagian.
- Mengadakan Mesyuarat Kajian Semula Pengurusan (MKSP).
- Audit pemantauan / pensijilan semula daripada SIRIM bagi SPK 9001:2008
- Mengadakan Mesyuarat Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan (KKP) setiap tiga (3) bulan
- Menyediakan kursus-kursus SPB
- Menyediakan Laporan Audit Nilai untuk SUK
- Menyediakan Laporan Kepuasan Pelanggan setiap bulan
- Menyelaras Anugerah Pengurusan Pejabat Cemerlang (APPC)
- Menyelaras Bengkel SKT (Sasaran & Pencapaian)
- Mengurus dan melaksanakan Konvensyen Kumpulan Inovatif & Kreatif (KIK)
- Menyelaras Anugerah JKR Malaysia
Bangunan / Jalan
- Memberi khidmat perundingan & nasihat teknikal dalam bidang Pengurusan Aset Kerajaan
- Menyediakan khidmat latihan dan kompetensi dalaman kepada JKR Negeri dan Daerah dalam subjek seperti MySPATA, BCA, FMMC, POE.
- Memantau pengemaskinian daftar, rekod dan data aset tak alih milikan JKR melalui sistem MySPATA.
- Sebagai Urusetia Unit Pengurusan Fasiliti JKR Negeri
- Menyelaras dan memantau proses penyediaan bagi Pelan Pengurusan Aset (PPA) dan Anggaran Belanjawan Mengurus (ABM) Tahunan
- Menyelaras dan memantau program penilaian prestasi dan keadaan aset tak alih
- Menyelaras dan memantau kerja-kerja penyiasatan terhadap permasalahan teknikal (kerosakan, kehilangan / hapus kira ) aset tak alih
- Memantau penyerahan LSB semasa CPC setiap projek baru.
- Menyediakan khidmat latihan dan kompetensi dalaman dalam subjek SPB JKR (Penyenggaraan) dan Manual Pengurusan Aset Menyeluruh (MPAM) & Tatacara Pengurusan Aset Tak Alih (TPATA)
- Menyelaras Laman Web JKR Selangor
- Melaksanakan perolehan aset ICT (perkakasan & perisian)
- Melakukan kerja-kerja penyelenggaraan ICT
- Membantu dari segi teknikal ke atas aplikasi jabatan -Sistem Etacs /HRMIS /eterimaan /Espkb / espeks /speks dll
- Menyelaras rangkaian (network-internet) dan Keselamatan ICT
- Permohonan dan Pengurusan Emel JKR Selangor
- Buletin (Setahun 4Edisi)
- Laporan Tahunan
- Melaksanakan kursus yang berkaitan dengan ICT
- Menerima, merekod dan memantau aduan
- Memantau maklumbalas aduan untuk dimaklumkan kepada pengadu
- Memantau pengumpulan borang-borang PK(P)11-1
- Menyediakan laporan bulanan aduan
- Memantau prestasi aduan
- Merancang aktiviti tahunan pegawai aduan
- Merancang program 'Hari Bertemu Pelanggan'
- Menjalankan tugas-tugas yang diarahkan oleh pegawai atasan.
7) Unit Pentadbiran
- Melaksanakan kerja-kerja pengurusan pentadbiran pejabat dari segi pengurusan sumber manusia. (HRMIS, Cuti, Etacs,dll)
No comments:
Post a Comment